• Gratis verzending
  • Voor 16:00 besteld, dezelfde werkdag verstuurd.
  • Al 20 jaar ervaring

9.4 / 10704 Klant beoordelingen


Algemene voorwaarden Lederonline

Algemene Voorwaarden van Lederonline

Afspraak is afspraak!
Lederonline houdt zich graag aan de gemaakte afspraken. En Lederonline is ook graag duidelijk, want bij bestellen en betalen gelden nu eenmaal regels en afspraken. Heldere en duidelijke afspraken, neergelegd in deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden en nader toegelicht onder de kop informatie op onze website www.lederonline.nl

Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die u met Lederonline afsluit, of het nu om leveringen van artikelen gaat of om de levering van diensten. Door te bestellen via onze website, telefonisch of per mail geeft u aan met de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord te gaan.

Bestelling en totstandkoming overeenkomst
U kunt bestellen op de manieren als beschreven onder de kop informatie van de website. Een bestelling is niet geldig indien Lederonline uw vaste woon- of verblijfplaats niet eenduidig kan vaststellen. Door te bestellen komt een koop op proef tot stand zoals bedoeld in art. 7:45 van het Burgerlijk Wetboek. U heeft 10 werkdagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om te beoordelen of de bestelde artikelen of diensten voldoen en Lederonline hiervan in kennis te stellen dan wel uw bestelling te retourneren. Na afloop van deze termijn komt de koop definitief tot stand en wordt u eigenaar.

Levering van artikelen met (bedrijfs-)logo of naam
Levering van artikelen met (bedrijfs-) logo en/of uw naam kunnen in geen enkel geval geretourneerd worden, aangezien deze speciaal voor de afnemer zijn geproduceerd. Leer is een natuurproduct en onderlinge verschillen in zichtbare nerven en poriën, littekens en insectenbeten typeren de echtheid van het artikel en kunnen geen reden zijn om een levering af te wijzen. Standaard worden de artikelen gegraveerd, foto's worden bij de artikelen getoond. Wenst u een diepdruk dan zal er een stempel gemaakt worden, dit kan alleen via mail [email protected] of telefonisch 0031(0111)850555 aangevraagd worden. Bij herhaalorders dient u het ordernummer of factuurnummer van de vorige bestelling aan ons te mailen. Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de compleetheid van uw eps logo, wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld als het eps logo niet volledig is. 

Levertermijn van artikelen met bedrijfslogo
De aangeduide leveringstermijn die overeen wordt gekomen in offerte of opdrachtbevestiging is indicatief en kan niet op een of twee weken worden vastgelegd, tenzij nadrukkelijk anders in de offerte of opdrachtbevestiging is vermeld. Lederonline is niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van de overschrijding van de aangekondigde leveringstermijnen.

Garantie
Bestelt u een artikel bij Lederonline, waarvan u in redelijkheid (en bij normaal gebruik) een lange levensduur mag verwachten, dan geeft Lederonline twee jaar garantie, gerekend vanaf de datum op uw factuur. Dit geldt niet voor slijtage door intensief gebruik. Leer is een natuurproduct, een levend materiaal dat ademt en flexibel is. De zichtbare nerven, poriën, littekens, insectenbeten en lichte sterkte- en kleurverschillen in de huid typeren de echtheid van uw lederen artikel of kledingstuk. Dit zijn geen materiaalfouten, de natuur heeft hier zijn handtekening achtergelaten. Lederonline wijst iedere aansprakelijkheid hiervoor dan ook af.

Afleveringen
Heeft u een bestelling geplaatst voor het leveren van artikelen, dan zorgt Lederonline ervoor, dat het pakje gratis bij u wordt thuisbezorgd op het door u laatstelijk opgegeven huisadres. De pakketten worden verzonden met handtekening van ontvangst.

Lederonline doet haar uiterste best om de aangekondigde levertijden die worden genoemd onder de kop informatie subtitel verzenden en retourneren van de Website na te komen. De door Lederonline aangekondigde afleveringstermijnen zijn echter vrijblijvend. Het kan zijn dat een door u besteld artikel (tijdelijk) is uitverkocht of om een andere reden niet direct leverbaar is. U krijgt hiervan binnen 14 werkdagen bericht. Lederonline is niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van de overschrijding van de aangekondigde leveringstermijnen. Bestellingen worden verwerkt van maandag tot vrijdag. In het weekend en met feestdagen worden er geen orders verwerkt.

Indien u verhuisd bent en dit niet aan Lederonline heeft kenbaar gemaakt, dan geldt een aflevering aan het laatste aan Lederonline kenbaar gemaakte huisadres als een geldige levering. Lederonline is niet aansprakelijk voor eventuele schade welke u mocht lijden doordat de aflevering niet op uw werkelijke adres heeft plaatsgevonden. Het doorzenden van het pakket naar een ander adres, is mogelijk, maar de verzendkosten zijn in dit geval niet gratis.

Verzendkosten
Lederonline verzendt gratis, binnen Nederland en België. De pakketten worden verzonden met handtekening van ontvangst. U heeft binnen Nederland ook de mogelijkheid om van Billink gebruik te maken. Dit is een methode voor achteraf betaling. De meerkosten zijn € 3,95.

Zichttermijn/retourneren
U mag een afgeleverd artikel keuren en/of passen. U mag een afgeleverd artikel binnen tien (10) werkdagen na ontvangst zonder opgaaf van reden aan Lederonline terugzenden. Wanneer u een ander artikel van gelijke waarde hiervoor in de plaats besteld, krijgt u de retourkosten van het eerste pakket teruggestort op uw bankrekeningnummer. Dit geldt niet voor afgeprijsde artikelen. Het bankrekeningnummer kunt u mailen of in de retourdoos erbij voegen. Daarmee ontbindt u de aankoop van dat artikel: u heeft recht op teruggave door Lederonline van het bedrag dat u reeds aan Lederonline heeft betaald met betrekking tot het teruggestuurde artikel. Op welke wijze u artikelen kunt retourneren staat beschreven op de website onder informatie subkop retourneren. Wanneer u geleverde artikelen na afloop van de zichttermijn niet aan Lederonline heeft teruggezonden is de koopovereenkomst definitief.

Indien u een gehele bestelling (dus niet slechts enkele artikelen uit de betreffende bestelling) terugstuurt binnen de zichttermijn van tien (10) werkdagen, heeft u geen recht op teruggave door Lederonline van de reeds door u betaalde retourkosten van die bestelling.

Indien u slechts enkele artikelen uit een bestelling terugstuurt binnen de zichttermijn en hier niet voor hetzelfde aankoopbedrag artikelen voor bestelt, heeft u geen recht op (gedeeltelijke) teruggave van de retourkosten. Na de periode van tien (10) werkdagen kunt u uw aankoop niet meer zonder reden retourneren. Het is aan u om aan te tonen dat u tijdig van uw recht tot retourneren gebruik heeft gemaakt. Daarom raden wij u aan ervoor te zorgen dat u in het bezit bent van een afgiftebewijs of een vergelijkbaar document.

U kunt een artikel in geen geval terugsturen wanneer sprake is van een of meer van de volgende situaties:

  • Het artikel was speciaal voor u op maat gemaakt.
  • Het artikel is gedurende de periode dat u het op zicht had gebruikt (het passen van kleding wordt door Lederonline niet als gebruik gezien; het dragen ervan wel) of beschadigd geraakt.
  • Het artikel is niet meer compleet.
  • Het artikel bevat niet alle door de fabrikant bij levering bijgesloten zaken.
  • Het artikel bevindt zich niet in de originele, onbeschadigde fabrieksverpakking (een met zorg opengemaakte verpakking wordt door Lederonline niet als een beschadigde verpakking beschouwd).


Betaling
Betalingen van bedrijven of particulieren dienen altijd voor aflevering te geschieden. Bij betaling kunt u het bestelnummer vermelden. U kunt betalen via bank-giro/overschrijving, Ideal internetbankieren via uw eigen bank en met creditcard.

Aansprakelijkheid
Lederonline is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste of onvolledige informatie op de Website.

Lederonline is niet aansprakelijk voor schade, die het gevolg is van het gebruik door u van enig door Lederonline geleverd artikel. U vrijwaart Lederonline tegen vorderingen uit welken hoofde ook jegens Lederonline van een derde, die stelt schade te hebben geleden door een artikel dat u bij Lederonline heeft besteld.

Privacy
Uw privacy is gewaarborgd
Uw persoonsgegevens zijn opgenomen in het klantenbestand van Lederonline, zodat wij u kunnen informeren over interessante aanbiedingen en onze nieuwsbrief. Wanneer u niet verder op de hoogte wilt worden gehouden, kunt u ons dit via e-mail laten weten of ons bellen 0111-850555. Wij geven u de garantie geen persoonsinformatie aan derden te verstrekken.

Niet tevreden?
Indien u niet tevreden bent over onze producten of diensten, neem dan binnen redelijke termijn contact op met onze klantenservice 0111-850555 of mail naar [email protected]

Noordgouwe, 6 januari 2019
Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

Onze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, advertenties en content te personaliseren, en het webverkeer te analyseren. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Meer over cookies" te klikken. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »